Integritetspolicy för Hjorth Fastighetsförmedling
Din personliga integritet är viktig för oss och vi är måna om din personliga integritet och eftersträvar därför alltid en hög nivå av dataskydd. Det är viktigt för oss att du känner dig trygg i att vi hanterar dina personliga uppgifter på ett ansvarsfullt sätt, oavsett i vilket syfte du är i kontakt med oss. I denna Integritetspolicy finner du övergripande information om hur vi hanterar personuppgifter samt följer GDPR. Du kan även läsa om vilka rättigheter du har och hur du kan göra dem gällande.
Om du har några frågor eller funderingar gällande vår personuppgiftsbehandling är du varmt välkommen att kontakta oss på Hjorth fastighetsförmedling. Du finner våra kontaktuppgifter längst ned på sidan.
Vad är en dataskyddspolicy och varför har vi upprättat en sådan?
GDPR står för General Data Protection Regulation (Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter och om upphävande av direktiv 95/46/EG) och är en europeisk dataskyddsförordning som blev direkt tillämplig 25 maj 2018 i samtliga EU:s medlemsländer, men även gäller företag i andra länder, om företagen på något sätt behandlar personuppgifter tillhörande en fysisk person i EU/EES.
GDPR har till syfte att skydda fysiska personers personuppgifter. I tillägg till den nämnda förordningen har Sverige även stiftat kompletterande lagstiftning (Lag (2018:218) med kompletterande bestämmelser till EU:s dataskyddsförordning). När vi nämner ”dataskyddsbestämmelserna” i denna dataskyddspolicy menar vi både de ovan nämnda bestämmelserna och de tillämpliga riktlinjer och vägledningar som finns i förhållande till dessa.
Vi är måna om att upprätthålla en god etisk standard och strävar alltid efter att efterleva de lagar och regler som gäller för vår verksamhet. Som ett led i detta är det viktigt för oss att värna din personliga integritet och att behandla dina personuppgifter i enlighet med vid var tid gällande dataskyddsbestämmelser. Vi är skyldiga att genomföra lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa och kunna visa att vår behandling utförs i enlighet med dataskyddsbestämmelserna. Vi har upprättat denna dataskyddspolicy för att du skall känna dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter.
Till vem riktar sig denna dataskyddspolicy?
Denna dataskyddspolicy riktar sig till dig som är kund till oss, kommer i kontakt med oss i samband med marknadsföring, nyhetsbrev eller event, ansöker om anställning hos oss, är anhörig till en av våra anställda, konsulter eller praktikanter, eller är anställd hos någon av våra leverantörer. Vissa avsnitt i den här dataskyddspolicyn är gemensamma och gäller oavsett vilken av kategorierna du tillhör. Andra avsnitt beskriver specifikt för vilka ändamål vi behandlar personuppgifter om dig beroende på vilken kategori du tillhör. Oavsett vilken kategori du tillhör kommer du i texten nedan benämnas (”du”, ”dig” eller ”din”).
Personuppgiftsansvar
Hjorth Fastighetsförmedling (”Bolaget”) är personuppgiftsansvariga för behandling av personuppgifter inom ramen för förmedlingsaffären. Bolaget är ansvarig för att din personliga integritet är skyddad och behandlas på ett ansvarsfullt vis.
Hjorth fastighetsförmedling har internt reglerat de olika skyldigheterna vi har gentemot er vid utövandet av era rättigheter enligt GDPR. Gemensam kontaktpunkt är info@hjortfast.se för alla frågor som rör behandling av personuppgifter och integritet.
Vid frågor om din bostadsaffär, vänligen kontakta din mäklare.
Vad är en personuppgift och när behandlas personuppgifter?
Personuppgifter är all information som rör en identifierad eller identifierbar fysisk person. En identifierbar fysisk person är en person som kan identifieras, direkt eller indirekt, exempelvis genom namn, personnummer och adress men även genom krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter (exempelvis IP-nummer), som utgör personuppgifter, under förutsättning att de kan kopplas samman till en fysisk person.
Även uppgifter som endast indirekt kan identifiera en person kan utgöra personuppgifter, ifall det indirekt, tillsammans med andra uppgifter, går att identifiera en person.
Behandling av personuppgifter innefattar all behandling av personuppgifter, såsom insamling, registrering, bearbetning och lagring.
Vilken information samlar vi in och från vilka källor?
Bolaget samlar in information från dig när du besöker oss fysiskt eller digitalt. Du kan även direkt eller indirekt komma att ge oss information om dig själv genom att du exempelvis när du anlitar en Hjorth Fastighetsförmedling, deltar på visning, besöker vår hemsida, anmäler dig till en prenumerationstjänst eller använder digitala tjänster.
Vi kan även komma att samla in information från tredje part, exempelvis ägarinformation från Lantmäteriet eller kompletterande av adressuppgifter från vår adressleverantör.
Det som påverkar vilken information vi har anledning att samla in om dig beror på hur och varför vår kontakt har uppstått.
Om dig som köpare av fastighet
För att kunna förmedla fastigheter behöver vi hantera uppgifter om dig som köpare av en fastighet. Dessa uppgifter kan t.ex. vara namn, titel, civilstånd, kontaktuppgifter, arbetsgivare, personnummer, kopia på ID-handling, ekonomiska uppgifter, lån, bank och kontonummer, uppdragsbenämning. Vidare kan vi komma att behandla uppgift om närstående eller medarbetare som är person i politisk utsatt ställning med namn och yrke/position.
Om uppdragsgivaren är en juridisk person samlar vi in uppgifter gällande vem/vilka som företräder den juridiska personen genom bl.a. registreringsbevis, protokoll och delegationsordning.
Andra personer
Vi behandlar också uppgifter om andra personer som är aktuella inom ramen för våra uppdrag. Det kan vara intressenter/spekulanter, potentiella säljare, make/maka, ombud/företrädare till köpare/säljare och intressenter, arrendatorer, hyresgäster, konsulter, sakkunniga, anställda hos bolag som förvärvas eller säljs, avtalsparter eller liknande. Det kan också vara uppgifter kopplade till anställda eller uppdragstagare hos juridiska personer och om motparter som är fysiska personer. Dessa uppgifter utgörs av t.ex. namn, personnummer och kontaktuppgifter.
Dessa uppgifter utgörs av t.ex. namn, personnummer, kontaktuppgifter, uppgifter hänförliga till fastigheten, bilder, lämnade bud.
Särskilda kategorier av personuppgifter
Vi kan inom ramen för våra uppdrag behandla enskilda uppgifter om lagöverträdelser eller andra särskilda kategorier av personuppgifter som är relevanta för uppdragets genomförande. Uppgifter om lagöverträdelser som vi behandlar utgörs av uppgift om näringsförbud, penningtvätt eller annan brottslig gärning.
Varför behöver vi dina uppgifter?
Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna tillhandahålla, utföra och förbättra våra tjänster gentemot dig. Det finns en rad olika skäl till att det kan uppstå behov av att samla in, hantera och spara dina uppgifter. I huvudsak är det av rent juridiska skäl, vi behöver spara dem för att kunna följa gällande lagstiftning, t.ex. fastighetsmäklarlagen eller gällande penningtvättslagsstiftning. Andra anledningar kan vara att vi behöver dina personuppgifter för att fullgöra våra avtal, uppfylla det vi har lovat eller för att kunna erbjuda dig så bra och anpassade tjänster som möjligt.
Viss behandling av personuppgifter är också nödvändig för att vi ska kunna tillhandahålla en god service och support samt för att kunna utreda eventuella klagomål. Vi kan även behöva spara dina personuppgifter i händelse av att du i framtiden inte vill ta del av vår marknadsföring och därigenom säkerställa att du inte mottar fler utskick från oss.
Om du söker arbete hos oss eller på annat sätt är med i en rekryteringsprocess behöver vi behandla dina personuppgifter för att kunna administrera processen och bedöma dig som kandidat.
Bolaget hanterar personuppgifter i olika syften, baserat på följande lagliga grunder:
- Kundkännedom
- Budförteckning
- Efterlevnad av lagar
- Jäv
- Informationssäkerhet och för att förhindra missbruk av tjänster
Vid vår kundkännedomskontroll för att i tillämpliga fall kunna iaktta den särskilda lagstiftning som gäller kring penningtvätt och terrorism.
För att fullgöra våra rättsliga förpliktelser att föra budförteckning enligt Fastighetsmäklarlagen om du väljer att lägga bud på en fastighet. Arkiveringsskyldighet som åligger Hjorth Fastighetsförmedling enligt lag.
I syfte att fullgöra våra lagstadgade skyldigheter bl.a. gentemot myndigheter.
För genomförandet av jävskontroller för att vi ska kunna fullgöra vår skyldighet att utesluta intressekonflikter.
I syfte att tillgodose säkerheten för alla våra tjänster och för att upptäcka eller förhindra olika typer av olaglig användning eller användning som på annat sätt strider mot villkoren för tjänsten. Vi behandlar även dessa uppgifter för att upptäcka och förhindra bedrägerier, virusattacker etc.
För följande ändamål behandlar vi dina personuppgifter för att fullgöra avtalsförpliktelser:
- Tillhandahållande av tjänster
- Administration
- Berättigade intressen
För att identifiera dig som kund eller användare, för att utföra våra tjänster i enlighet med ditt avtal.
För att kunna hantera och administrera fakturering, påminnelser och betalningar kopplade till ärendet. För att kunna hantera och administrera kundfordringar som uppkommer inom ramen för ett uppdrag.
Kundgrupps- och marknadsanalys i syfte att kunna erbjuda anpassade
tjänster för dig.
Utskick av erbjudanden och marknadsföring.
Genomföra digitala kundmöten.
Hantera rekryteringar.
Tillhandahållandet av dina personuppgifter är inte ett lagstadgat krav, men det är nödvändigt för att som kund ingå ett avtal med oss. Om du inte lämnar dina personuppgifter till oss har vi inte möjlighet att fullgöra vårt avtal eller uppfylla våra åtaganden i förhållande till dig.
Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Lagringstiden för personuppgifterna vi samlar in, fastställs i enlighet med ändamålet och den rättsliga skyldigheten för varje behandling. Mot bakgrund av detta kan lagringstiden variera.
Personuppgifter lagras därmed av Bolaget under den tid det är nödvändigt för de ändamål som specificeras ovan. Lagringstiden kan även vara den tid som krävs enligt lag eller myndighetsbeslut.
Exempel på när särskilda skäl föreligger.
- Personuppgifter kopplade till din rekrytering sparas i 2 år efter att du skickat din ansökan till oss. Detta utifall det uppkommer frågor kring diskriminering.
Hjorth Fastighetsförmedling måste enligt lag föra anteckningar över förmedlingsuppdraget i en journal. Vid en budgivning måste Hjorth Fastighetsförmedling skapa en budgivningslista med uppgifter om de bud som lämnas på bostaden. Denna lista innehåller budgivarens namn, kontaktuppgifter, det belopp som bjudits och tidpunkt för när budet lämnades samt villkor för budet.
Dessa personuppgifter lagrar Bolaget i 10 år.
Bolaget är skyldig att följa lagstiftning om penningtvätt och finansiering av terrorism.
Detta innebär att Bolaget är skyldiga att lagra personuppgifter som rör kundkännedom eller enstaka transaktioner över 15,000 euro i 5 år.
Om det föreligger misstanke om penningtvättbrott kan det blir nödvändigt att lagra personuppgifterna som längst i 10 år.
Bolaget genomför regelbundet gallringar av registrerade personuppgifter. För att hålla de personuppgifter som behandlas aktuella, raderas inaktuella eller på andra sätt felaktiga eller överflödiga personuppgifter. Dina personuppgifter kommer att raderas eller anonymiseras när ändamålet alternativt den lagstadgade skyldigheten att lagra personuppgifterna upphör.
Vad är ett berättigat intresse?
När vi hänvisar till den lagliga grunden berättigat intresse, betyder detta att behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse. Det kan exempelvis handla om att kunna erbjuda dig boenderelaterade produkter och tjänster. Det kan även om att vi vill följa upp ditt deltagande i eller ditt köp av en bostad.
Det är mot bakgrund av detta vi kan komma att behöva analysera hur tjänsterna används för att kunna optimera din kundupplevelse.
Vårt mål att ge dig god service i form av relevant kommunikation, olika tjänster samt relevanta och anpassade erbjudanden. Ytterligare ett berättigat intresse är att kommunicera försäljningspriser och adresser i olika kanaler, t ex genom publicering på våra egna och samarbetspartners webbplatser, genom utskick samt i sociala medier i syfte att marknadsföra Bolaget och vår verksamhet.
För den lagliga grunden – berättigat intresse – görs alltid en intresseavvägning mellan intresset av Bolagets behandling av personuppgifter samt individens intresse av att skydda sina personuppgifter. I händelse av att vi anser att individens intresse väger tyngre, kommer behandlingen att avbrytas.
Vilka kan vi komma att dela dina personuppgifter med?
Bolaget säljer inte dina personuppgifter till någon. Dock kan det förekomma att dina uppgifter delas med utvalda mottagare. Denna delning sker via säkra kanaler och mottagarna av dina personuppgifter kan vara självständigt personuppgiftsansvariga, gemensamt ansvariga tillsammans med oss gemensamt eller personuppgiftsbiträden.
Personuppgiftsbiträden och underbiträden
I de fall det är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda våra tjänster delar vi dina personuppgifter med företag som är s.k. personuppgiftsbiträden till oss. Ett personuppgiftsbiträde är ett företag som behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner. Vi har personuppgiftsbiträden som hjälper oss med:
- Betallösningar (banker och andra betaltjänstleverantörer).
Marknadsföring (t.ex. print och distribution, sociala medier, mediebyråer och reklambyråer, Hemnet och liknande tjänster). - IT-tjänster (företag som hanterar drift, teknisk support och underhåll av våra IT-lösningar samt företag som levererar programvaror med support).
- Konsulter som biträder oss med genomförandet av vissa kunduppdrag och med tjänster som av olika skäl inte utförs av en anställd hos bolaget.
- Andra företag inom bolaget, för hjälp med t.ex. fakturering, redovisning, kommunikation och marknadsföring, IT, juridiska frågor och reklamationsärenden.
När dina personuppgifter delas med personuppgiftsbiträden och underbiträden sker det endast för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi har samlat in informationen (t.ex. för att kunna uppfylla våra åtaganden enligt vårt avtal med dig). Vi har skriftliga avtal med alla personuppgiftsbiträden och underbiträden genom vilka de garanterar säkerheten för de personuppgifter som behandlas och åtar sig att följa våra säkerhetskrav samt begränsningar och krav avseende internationell överföring av personuppgifter.
Företag som är självständigt personuppgiftsansvariga
Vi delar även dina personuppgifter med vissa företag som är självständigt personuppgiftsansvariga. Att företaget är självständigt personuppgiftsansvarigt innebär att det inte är vi som styr hur informationen som lämnas till företaget ska behandlas. Självständigt personuppgiftsansvariga som vi delar dina personuppgifter med är:
- Försäkringsbolag, revisorer eller annan i enlighet med din instruktion.
- Försäkringsgivare för att tillvarata rättsliga intressen.
- Myndigheter om ett sådant utlämnande föreskrivs enligt lag, t.ex. Kronofogden.
- Myndigheter om uppgifterna behövs för statistiska ändamål.
- Banker och inkassoföretag, ex. för klientmedel och för att tillvarata rättsliga intressen.
- Polis eller Finanspolisen om sådant utlämnande föreskrivits i lag. När dina personuppgifter delas med en myndighet/ett företag som är självständigt personuppgiftsansvarigt gäller den myndighetens/det företagets dataskyddspolicy och personuppgiftshantering.
Myndigheter
Hjorth fastighetsförmedling och fastighetsmäklarföretag har, enligt lag, skyldighet att tillhandahålla dina personuppgifter till olika myndigheter i samband med fastighetsaffär. Ett exempel på detta är de handlingar som Fastighetsmäklarinspektionen (”FMI”) begär i sin tillsyn. Personuppgifter kan därför komma att lämnas ut till FMI.
Vi kan komma att dela dina personuppgifter med relevanta myndigheter, såsom sjukvårdspersonal eller polisen, i den utsträckning som är nödvändig för att hantera och underrätta dig om en uppkommen nödsituation.
Statistik och försäljningsinformation
När uppdraget är slutfört delar Bolaget uppgifter, avseende objektet, med branschorganisationen Svensk Mäklarstatistik AB för att de ska kunna ta fram branschstatistik om bostadsförsäljning. Slutpris samt adress kan delas med exempelvis Svensk Mäklarstatistik AB för publicering på Bopedia, under förutsättning att köpare och säljare lämnat sitt godkännande till eftermarknadsföring.
Samarbetspartners vid förmedlingsaffären
I samband med att Bolaget erbjuder kompletterande produkter och tjänster, så som förmedling av försäkringar och besiktningar, kan personuppgifter komma att föras över till våra samarbetspartners. Bolaget har även andra samarbeten, till exempel med rekommendationssajter dit personuppgifter kan komma att överföras.
Vid försäljning av nyproduktion kan även vissa personuppgifter för spekulanter/köpare delas med entreprenören och bostadsrättsföreningen.
Säkerhet vid behandling av dina personuppgifter
I syfte att säkerställa en adekvat säkerhetsnivå för att skydda personuppgifter har Vi vidtar ett antal tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa en säkerhetsnivå som är lämplig för att skydda de personuppgifter som vi behandlar.
Var behandlar vi dina personuppgifter?
Bolaget, våra leverantörer och samarbetspartners behandlar som huvudregel dina personuppgifter inom EU/EES. I händelse av att personuppgifter behandlas utanför EU/EES säkerställer vi att våra leverantörer och samarbetspartners lever upp till samma säkerhets- och skyddsnivå som tillämpas inom EU/EES samt har en laglig grund för överföringen.
Ytterligare information om länder med en adekvat skyddsnivå finns tillgå på Integritetsskyddsmyndighetens hemsida: www.imy.se/verksamhet/dataskydd/det-har-galler-enligt-gdpr/overforing-tilltredje-land/adekvat-skyddsniva/
Dina rättigheter
Oavsett vilken information vi har sparat om dig ska du alltid kunna ha kontroll över dina egna uppgifter. Därför har du enligt GDPR rätt till följande:
- Rätt till tillgång (”registerutdrag”). Du kan begära utdrag över registrerade personuppgifter och verifiera den informationen vi har om dig. För att ingen annan ska kunna ges tillgång till dina uppgifter måste du identifiera dig när du begär registerutdrag.
- Rätt till rättelse. Du har rätt att få felaktig eller icke-komplett information om dig själv korrigerad.
- Rätt att bli raderad. Du har rätt att begära att få dina personuppgifter raderade. Vi raderar då uppgifterna om uppgifterna inte längre är nödvändiga för det syfte de samlades in för. Om uppgifterna är sparade p.g.a. en lagstadgad skyldighet kan vi dock inte radera dessa.
- Rätt till dataportabilitet. Om vår rätt att behandla dina personuppgifter grundar sig på ett samtycke från dig eller för att fullgöra ett avtal med dig, kan du ha rätt att begära att få ut uppgifterna i ett maskinläsbart format. Detta gäller främst uppgifter som du själv lämnat till oss.
Notera att det endast är vissa uppgifter som omfattas av rätten till dataportabilitet.
Du kan återkalla ditt samtycke när du vill. Återkallas samtyckes avslutas all behandling som grundar sig på samtycket. För att återkalla samtycket kan du mejla: info@hjorthfast.se
Rätt att göra invändningar mot viss typ av behandling
Du har alltid rätt att slippa direktmarknadsföring och att invända mot sådan behandling av personuppgifter som bygger på en intresseavvägning (berättigat intresse).
För de fall vi använder berättigat intresse/intresseavvägning som laglig grund för ett ändamål har du möjlighet att invända mot behandlingen. För att fortsatt kunna hantera dina personuppgifter, efter att du har gjort en sådan invändning, måste vi kunna visa att det föreligger ett tvingande berättigat skäl för den aktuella behandlingen som väger tyngre än dina intressen, rättigheter eller friheter.
Om du ej vill ta del av direktmarknadsföring och har meddelat oss detta skriftligt, upphör vi med den aktuella behandlingen av dina personuppgifter.
Rätt att begränsa behandling av personuppgifter
Du har rätt att begränsa behandlingen av dina personuppgifter.
Det är du som styr vilka kanaler vi ska använda för att kontakta dig. Detta innebär att du kan undanbe dig olika typer av utskick genom att direkt kontakta oss för att begära en begränsning.
Det tillkommer ingen kostnad för att nyttja dina rättigheter. Skulle det visa sig att en begäran är uppenbart ogrundad eller orimlig, kommer vi att ta ut en administrativ avgift att tas ut. Vidare kan en ogrundad eller orimlig begäran avvisas.
Profilering
Profilering innebär automatisk behandling av personuppgifter i syfte att kartlägga vissa personliga egenskaper hos en fysisk person, i synnerhet för att analysera eller förutsäga exempelvis dennes ekonomiska situation, personliga referenser, intressen och vistelseort. Bolaget använder profilering för till exempelvis marknads- och kundanalyser samt vid systemutveckling.
Den rättsliga grunden för profilering är vårt berättigade intresse, rättsliga förpliktelse fullgörande av avtal eller samtycke. I fall samtycke är den rättsliga grunden kommer du att få lämna ett samtycke till behandlingen.
Du kan återkalla ditt samtycke när du vill. Återkallas samtyckes avslutas all behandling som grundar sig på samtycket. För att återkalla samtycket kan du mejla: info@hjorthfast.se.
Är du missnöjd?
I händelse av att du anser att vi har brustit i vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna dessa till landets tillsynsmyndighet. I Sverige är det Integritetsskyddsmyndigheten som ansvarar för uppföljning och tillsyn av oss och andra bolag som hanterar personuppgifter på den svenska marknaden.
Kontaktuppgifter till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY)
Telefon: 08-657 61 00
E-post: imy@imy.se
Skadestånd
Om du lidit skada på grund av att dina personuppgifter har behandlats i strid med dataskyddsbestämmelserna kan du ha rätt till skadestånd. Du kan då begära skadestånd från oss eller väcka skadeståndstalan i domstol. Om du vill göra en begäran om skadestånd till oss ska den skickas till info@hjorthfast.se eller till vår adress som framgår under punkten ”Kontaktuppgifter”.
Cookies och spårningsteknik
Vi använder cookies och liknande spårningstekniker för att förbättra din upplevelse av våra tjänster. Vissa tjänster kräver cookies för att fungera fullt ut.
Ändringar i vår dataskyddspolicy
Vi kan komma att göra ändringar i vår dataskyddspolicy. Den senaste versionen av dataskyddspolicyn finns alltid på www.hjortfast.se/dataskyddspolicy. Information om hur vi behandlar personuppgifter för dig som är anställd, konsult eller praktikant hos oss görs tillgängligt för dig i samband med att du inleder din anställning, konsultuppdrag eller praktik hos Hjorth Fastighetsförmedling.
Mer information om dataskyddsbestämmelserna
Du hittar mer information om GDPR och dess innehåll genom att besöka följande länkar:
- Integritetsskyddsmyndigheten (IMY): Integritetsskyddsmyndigheten | IMY
- GDPR i fulltext: EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS FÖRORDNING (EU) 2016/ 679 – av den 27 april 2016 – om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter och om upphävande av direktiv 95/ 46/ EG (allmän dataskyddsförordning)
- Sveriges kompletterande bestämmelser till GDPR: Lag (2018:218) med kompletterande bestämmelser till EU:s dataskyddsförordning Svensk författningssamling 2018:2018:218 t.o.m. SFS 2022:444 – Riksdagen
Kontaktuppgifter till Hjorth Fastighetsförmedling
Om du har frågor rörande vår behandling av dina personuppgifter eller om du vill nyttja någon av dina rättigheter kopplade till behandlingen av personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på Hjorth fastighetsförmedling via info@hjorthfast.se.
Personuppgiftsansvariges kontaktuppgifter:
Personuppgiftsansvarig är Hjort Fastighetsförmedling, 559438-4678, delägare Filip Savic, Katarinavägen 15, 113 56 Stockholm.
Tel: 08-20 93 95
E-post: info@hjorthfast.se
För mer information om Hjorth fastighetsförmedling: https://www.hjorthfast.se